2e week - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Anne Rooij - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Anne Rooij - WaarBenJij.nu

2e week

Door: Anne de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Mei 2013 | Guinea, Conakry

Nieuwe vorm van reisverslag;) Ga t een beetje aan de hand van mn foto's doen. Dus als jullie eerst het verhaal lezen en daarna de foto's kijken dan herken je het wel. En bij de meeste foto's staat ook nog een korte beschrijving.
Vorige week vrijdag een rondje gefietst met een Nicky, en toen ook langs de kerk gereden waar een van de andere nederlanders een special project had opgezet. Ze geven dan op vrijdag eten aan de mensen van de vuilnisbelt, en zaterdagmorgen is er een bijbelstudie met die mensen en op woensdag gaan ze er heen om wonden te verzorgen en met kinderen te spelen enz. Maar wij gingen er dus heen toen ze eten uit gingen delen en Lyanda (Nls) had van haar buurmeisje armbandjes gekregen om aan de arme kindjes uit te delen. En daar wilden ze heel trots mee op de foto. En uiteindelijk ook zelf foto's maken (wel onder begeleiding van mij) Dus vandaar paar zulke foto's. Vervolgens zijn we naar Hope Center gereden. Daar kunnen de mensen heen die van verder komen en bijv moet wachten voor een operatie (soms wel n half jaar!) of ze zijn al geopereerd maar moeten om de paar weken terug komen (voor bijv. wondverzorging)
Mensen vinden het geweldig als je langskomt en alleen al vraagt hoe het met ze gaat. Super mooi!
Daarna hebben we bij Obama's een drankje gedaan ('strandtentje')

Zaterdag nadat ik naar t weeshuis ben geweest (waar ik over zelf geen foto's mocht maken dus die komen misschien nog) zijn we met stel nederlanders naar een luxe hotel geweest waar we van mercy ships gratis mogen zwemmen tenzij we een drankje doen. (gaat in het weekend elk uur een auto van mercy ships heen!) Heeel chill :)
Savonds lekker op het dek zonsondergang gekeken en lekker gekke foto's van mezelf gemaakt;) Je moet soms toch wat doen om jezelf te vermaken.

• 14 Juni 2013 - 10:08

Petra Stark:

Hoi Anne,

Weer wat foto's bekeken die je geplaatst hebt; zo te zien heb je het daar best gezellig.
    Toch was ik blij dat ik las dat je 3 juli terug hoopt te komen, ik kijk ernaar uit je weer te zien!
    Vanmiddag ga ik met je moeder wandelen naar het Weegje.

Het ga je goed meis!

Liefs van tante Petra.